Το AI θα αντικαταστήσει το ERP;

Το AI θα αντικαταστήσει το ERP;

Οι προγραμματιστές συνήθιζαν να γράφουν εφαρμογές σε κώδικα IBM, όπως τον προγραμματισμό επιχειρησιακών πόρων ERP ( Enterprise resource planning ), την εφοδιαστική αλυσίδα και συστήματα διαχείρισης λιανικής χρησιμοποιώντας RPG,Java και COBOL. Αυτά είναι η δουλειά τους μέχρι να αρχίσουν οι μηχανές να προγραμματίζονται μόνες τους και να αντιδρούν σε γεγονότα της πραγματικής ζωής. Που θα σημάνει ένα πράγμα σύμφωνα με τα μέλη της βιομηχανίας του λογισμικού,το τέλος του επιχειρησιακού λογισμικού όπως το ξέρουμε.

Καθοδηγούμενη από διαδικτυακούς κολοσσούς όπως η Google και το Facebook, η προγραμματιστική κοινωνία προχωράει με γοργούς ρυθμούς στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης (AI).Η παρουσία τεχνικών βαθιάς εκμάθησης, όπως η  πολυπλοκότητα του νευρικού συστήματος αναμειγμένο με ένα σορό δεδομένα εκγύμνασης έχουν ωθήσει την ακρίβεια κάποιων  ψηφιακών συστημάτων,όπως τον ανιχνευτή φωτογραφιών και  την αναγνώριση φωνής, πολύ κοντινά σ’ αυτά που μπορεί να κάνει ο άνθρωπος.

Σε μερικές περιπτώσεις, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης είναι ήδη καλύτερα. Πέρασαν κιόλας 20 χρόνια από την ημέρα που το λειτουργικό της IBM Deep Blue κέρδισε τον Ρώσο σκακιστή Garry Kasparov. Πιο πρόσφατα, το Deepmind της Google ήταν καλύτερο από τους ανθρώπους στο αρχαίο κινέζικο παιχνίδι Go, το οποίο προϋποθέτει πιο στρατηγική σκέψη σε σχέση με το σκάκι. Επίσης την άνοιξη, ένα σύστημα βαθιάς εκμάθησης τροφοδοτούμενο από έναν υπερυπολογιστή της Carnegie Mellon κέρδισε ένα πενταήμερο τουρνουά Texas Hold ’Em απέναντι σε μερικούς από τους καλύτερους παίχτες στον κόσμο, φέρνοντας 290.000$ κέρδος στους κατασκευαστές του.

Σίγουρα το AI μπορει να είναι φανταστικό όσων αφορά την διασκέδαση και τα παιχνίδια αλλά ποιος μπορεί να ξεχάσει τι έγινε όταν η Microsoft εξέδωσε το chatbot με τεχνητή νοημοσύνη, Tay, στο ίντερνετ πέρυσι; Χάρη στα “trolls” του Twitter που εκμεταλλεύτηκαν την λειτουργία “repeat after me”, η Tay έβριζε ασύστολα στις απαντήσεις της, κάτι που ανάγκασε την Microsoft να τελειώσει το πείραμα μετά από μόλις 16 ώρες.

Αλλά το νόημα είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι μόνο διασκέδαση και παιχνίδι καθώς υπάρχει πραγματική δύναμη που αναπαράγεται στον συγκεκριμένο τομέα. Φυσικά δεν είναι περιορισμένη στο διαδίκτυο μόνο αλλά η τεχνητή νοημοσύνη τολμεί και στον πραγματικό κόσμο.

Ένας άνδρας στην αιχμηρή άκρη αυτής της τάσης είναι ο Tom Siebel. Ιδρυτής της Siebel Systems, της CRM (Customer Relationship Management) εταιρίας λογισμικού που εξαγόρασε η Oracle για $5.8 δισεκ. το 2005. Αρκετά χρόνια είναι στο πιο πρόσφατο εγχείρημα του,το C3 Iot, το οποίο εφαρμόζει τεχνικές μηχανικής εκμάθησης σε μεγάλη συγκέντρωση δεδομένων σε όλο το διαδίκτυο για να βοηθήσει τους πελάτες του να βγάζουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα στις επιχειρήσεις τους.

Τι είπε ο Siebel στο Datanami σε πρόσφατες ερωταπαντήσεις:

“Είμαι στον κλάδο των τεχνολογικών πληροφοριών εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Έχω ζήσει την περίοδο των μίνι κομπιούτερ,των υπολογιστών μεγάλης ισχύος,των προσωπικών υπολογιστών,των επιχειρηματικών υπολογιστών και των σχετικών τεχνολογικών δεδομένων όπως το διαδίκτυο και το cloud. Όταν σκέφτομαι το IoT, προγνωστικές αναλύσεις και μεγάλα δεδομένα, μας φαίνεται σαν μία ολόκληρη αγορά για τα πάντα που ήρθε να αντικαταστήσει ότι γινόταν στο επιχειρηματικό λογισμικό εφαρμογών.”

Τα δεδομένα δεν εξαφανίζονται, είπε ο 64άχρονος δισεκατομμυριούχος “Αλλά σχετικά με το παράδειγμα της CRM (Customer Relationship Management), φυσικά είναι μία τελείως διαφορετική αγορά πια αφού τα CRM της επόμενης γενιάς θα αφορούν στις τις συσκευές που θα έχουμε στις τσέπες μας και στα χέρια μας. Τεράστιες ποσότητες δεδομένων που θα μπορούμε να συλλέγουμε ή να προσδίδουμε για χρήση για να παρέχουμε ποιοτικότερες υπηρεσίες στους ανθρώπους σχετικά με το επόμενο καλύτερο προϊόν ή προσφορά.”

Επίσης συνεχίζοντας είπε “Έτσι θα είναι το CRM (Customer Relationship Management) στον μέλλον και πιστέψτε με γνωρίζω από CRM προφανώς αφού εγώ το ανακάλυψα. Οπότε η επόμενη γενιά CRM θα συναντήσει την τεχνητή νοημοσύνη και θα αποκτήσουμε πιο ακριβή πρόγνωση εσόδων,πρόβλεψη προϊόντων,πολύ περισσότερη επιμονή και καλύτερη ποιότητα πελατειακής υποστήριξης, όλα αυτοματοποιημένα αλλά επίσης θα παρέχουμε και ανθρώπινη εξυπηρέτηση μέσω της προσωπικής εξυπηρέτησης πελατών. Οπότε πιστεύω ότι αντικαθιστά την αγορά του CRM (Customer Relationship Management) αλλά δεν αλλάζει την αγορά δεδομένων. Το αξιοποιεί και αντικαθιστά πλήρως την αγορά ERP ( Enterprise resource planning ) και την βιομηχανία αυτοματοποίησης.”

Ο Siebel δεν πιστεύει ότι θα πετάξουμε όλο μας τον λογικό προγραμματισμό δεδομένων,τα εναύσματα, τις διαδικασίες και τις ενσωματωμένες εφαρμογές. Δεν θα αντικατασταθούν οι τρισεκατομμύριες γραμμές κώδικα από RPG,COBOL,Java και PHP με μηχανικούς αλγορίθμους γραμμένους σε R ή Python ή Scala. Καταλαβαίνει ότι αυτή η προγραμματιστική λογική έχει δημιουργηθεί για να υποστηρίξει την πραγματικές επιχειρηματικές λειτουργίες που οι εταιρίες χρειάζεται να χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση. Δεν υπάρχει λόγος να εγκαταλείψουμε μία αποδεδειγμένα προσοδοφόρα λειτουργία για έναν μηχανικό αλγόριθμο. Δεν έχει καν νόημα η σύγκριση.

Η μεγαλύτερη παρατήρηση του Siebel είναι η ενορχήστρωση του κόσμου μέσω αισθητήρων και τις ενδεχομένως σημαντικές γνώσεις που μπορούμε να αποκτήσουμε από αυτούς. Όπως πόσο δραματικά θα αλλάξει το τι μπορούμε να κάνουμε με έναν υπολογιστή και ειλικρινά τι χρειαζόμαστε έναν υπολογιστή να κάνει για μας.

Στην διάρκεια της ψηφιακής περιοδείας της Rocket Software την άνοιξη ο Dan Magid  υποστήριξε “Κάθε μέλος της επιχείρησης θα έχει ένα λογισμικό χαρακτηριστικό,δεν πρόκειται απλά να μπαίνει ο καθένας με τον λογαριασμό του στο σύστημα. Αυτό έχει μεγάλη σημασία γιατί βλέπουμε πως αλληλεπιδράμε με τους πελάτες και τους υπαλλήλους μας αφού αλλάζει τον τρόπο που αποδίδουν οι εργαζόμενοι.”

Οι μέρες που οι εργαζόμενοι καθόντουσαν πίσω από μία πράσινη οθόνη γραμμής εντολών και δουλεύανε είναι πια μετρημένες σύμφωνα με τον Lane Nelson, πρόεδρος της Harrisdata και προγραμματιστής λογισμικού ERP ( Enterprise resource planning ) για την IBM.

“Όσο περισσότερο αυτοματοποιείς και αντιγράφεις τις ανθρώπινες αποφάσεις,τόσο περισσότερο χρόνο γλυτώνεις.” υποστηρίζει ο Nelson.”Επίσης όσο τον δυνατόν λιγότεροι άνθρωποι κάνουν επαναλαμβανόμενες δουλειές γραφείου τόσο το καλύτερο. Δεν είναι ότι θέλουμε να διώξουμε τους υπαλλήλους αλλά τα ρομπότ πληροφοριών θα καταλάβουν αυτές τις δουλειές σχετικά εύκολα.”

“Αντί να προσπαθούμε να αναπαράγουμε σε ψηφιακό κώδικα τις επαγγελματικές διαδικασίες που οι επιχειρήσεις ακολουθούν στον πραγματικό κόσμο, σπαταλώντας χρόνια για τους βέλτιστους κανόνες κωδικοποίησης που θα επιφέρουν το μέγιστο ποσοστό κέρδους. Γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε αισθητήρες για να ενσωματώσουμε τον πραγματικό κόσμο στον ψηφιακό και τότε να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστικό κώδικα για να βελτιώσουμε την συμπεριφορά;”είναι η απορία του Siebel. “Είναι μία σχετικά απλή ιδέα και το ενδιαφέρον είναι ότι δεν έχει εφαρμοστεί ακόμη. Τουλάχιστον όχι με ευρύ τρόπο. Είμαστε στην διαδικασία ενορχήστρωσης του κόσμου,που ουσιαστικά οδηγεί όλη την προσοχή στα δεδομένα.”

“Πιθανότατα δεν θα ξεφορτωθούμε τον χαμηλού επιπέδου κώδικα που περιγράφει την κερδοφόρα διαδικασία ή πολλές παραγωγικές. Αλλά χάρη στην γρήγορη εξάπλωση των αισθητήρων στην εφοδιαστική αλυσίδα,ο τρόπος που οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με το λογισμικό είναι υποχρεωτικό να αλλάξει δραματικά.”

Συνεχίζοντας ο Siebel λέει “Θα είμαστε σε θέση να λύσουμε πολλά προβλήματα που μέχρι πρότινος θεωρούνταν άλυτα. Βλέποντας αυτή την χρήση αισθητήρων στην εφοδιαστική αλυσίδα,πιστεύω ότι είναι ένα σημαντικό οικονομικό και κοινωνικό φαινόμενο. Μπορεί στην αρχή του αιώνα να υπήρχαν 500 εκατ αισθητήρες στην αγορά αλλά σήμερα υπάρχουν 19 δισεκ. και σε 5 χρόνια θα έχουν φτάσει τα 50 δισεκ. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις βιομηχανίες αφού οι αλυσίδες αξίας γεμίζουν αισθητήρες. Εάν κοιτάξουμε τον δείκτη αποδοχής του IoT σε αυτές τις αλυσίδες αξιών,είναι ραγδαία αυξανόμενος.”

Όλα τα νέα δεδομένα και οι επιχειρηματικές λειτουργίες που αναδύθηκαν από αυτό είναι αρκετά για να συνθλίψουν την βιομηχανία ERP ( Enterprise resource planning ) και να ξεκινήσουν πιο ευρεία χρήση του μηχανικού αλγόριθμου εκμάθησης για να αυτοματοποιήσει χαμηλού επιπέδου λειτουργίες.

Αλλά ολοένα και περισσότερο,χάρη στην αναπτυσσόμενη ενορχήστρωση μέσω των αισθητήρων, τα νέα δεδομένα που θα παρουσιαστούν και οι νέοι τρόποι που θα αλληλεπιδράσουμε με τους υπολογιστές και μεταξύ μας, θα κάνουν πολλές από τις υπάρχουσες επιχειρήσεις να συνειδητοποιήσουν ότι οι επιχειρηματικές λειτουργίες γνωστές σαν ERP ( Enterprise resource planning ) θα εξελιχθούν σε κάτι τελείως διαφορετικό. Θα χρειαστεί χρόνο φυσικά αλλά τελικά το AI θα αντικαταστήσει το ERP ( Enterprise resource planning ).

Πηγή: www.commerce.gr

 

 

 

 

Previous 3 βήματα-κλειδιά για να επιλέξετε το κατάλληλο σύστημα ERP
Next CRM και Marketing Automation - Ένας ισχυρός συνδυασμός

You might also like

B2B

Το LinkedIn συνεργάζεται με το Infor CRM για να αυξήσουν τις πωλήσεις παραγωγικότητας

Ο πάροχος επιχειρηματικών εφαρμογών Infor ανακοίνωσε μια νέα ενσωμάτωση της διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM) της Infor με το LinkedIn Sales Navigator στην εκδήλωση Inforum 2017. Συγκεκριμένα, η Infor ολοκλήρωσε την

Ενημέρωση

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση με ψηφιακή υπογραφή χωρίς την ανάγκη χρήσης φορολογικών μηχανισμών [Μέρος 1ο]

Στα πλαίσια της εναρμόνισης με την Ευρωπαϊκά πρότυπα, οι πρόσφατες εξελίξεις στην Ελλάδα δίνουν στις εταιρείες τη δυνατότητα να παύσουν τους φορολογικούς μηχανισμούς – Ελληνικό φαινόμενο, μοναδικό για ολόκληρο την

B2B

4 τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιείτε λάθος τα δεδομένα του CRM

Ένα σύστημα CRM (Customer Relations Management) που έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί με κατάλληλο και σωστό τρόπο, έχει και την ικανότητα να μετατρέψει έναν μικροσκοπικό οργανισμό σε έναν πραγματικό ηγέτη

ERP

Το ERP δεν μπορεί να αντικαταστήσει τα υπολογιστικά φύλλα και το συλλογικό σχεδιασμό του Excel

Σύμφωνα με μια μελέτη της Deloitte, το 70% των εταιρειών χρησιμοποιούν το Microsoft Excel για ευαίσθητα και κρίσιμα δεδομένα και διαδικασίες. Οι πάροχοι ERP ( Enterprise resource planning ) μπορεί να διαφωνούν,

B2B

Γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί το μέλλον για τις επιχειρήσεις; [Μέρος 1ο]

Με την ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών να παραμένει μια «καυτή» θεματική ενότητα για μοντέρνες επιχειρήσεις που κοιτούν το μέλλον με προοπτική, σύγχρονες επιχειρησιακές τεχνολογίες όπως είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e

ERP

Οι αναβαθμίσεις ERP ξεκινούν στο Cloud

Η τεχνολογία καλύπτει όλες τις πτυχές της αλυσίδας εφοδιασμού, βελτιώνοντας την προβολή και τον έλεγχο των αποθεμάτων, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα και συμβάλλοντας ακόμη και στη μείωση του λειτουργικού κόστους. Εργαλεία

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply