Κατανοώντας τις διαφoρές μεταξύ μιας προσέγγισης στο B2B και στο B2C

Κατανοώντας τις διαφoρές μεταξύ μιας προσέγγισης στο B2B και στο B2C

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο μάρκετινγκ προς μια επιχείρηση και στο μάρκετινγκ προς έναν πελάτη. Παρόλο που και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για την πώληση ενός προϊόντος προς ένα άτομο, η εμπειρία έχει δείξει πως οι ρίζες της διαφορετικότητας μεταξύ των δύο πρακτικών μάρκετινγκ, είναι τοποθετημένες αρκετά βαθιά.

Εύκολα μπορεί να συνειδητοποιήσει κανείς πόσο σκληρό είναι μια B2B να βελτιστοποιήσει την αγοραστική διαδικασία προκειμένου να γλιτώσει χρόνο και χρήματα. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο μια B2B επιλέγει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα αγοράσει, περισσότερο με βάση τη λογική παρά το συναίσθημα το οποίο χαρακτηρίζει καλύτερα τον απλό καταναλωτή.

Είναι αλήθεια πως το κόστος που συνοδεύει μια πώληση στο B2B είναι αρκετά υψηλότερο από το αντίστοιχο κόστος μιας πώλησης στο B2C. Στο B2B είναι συνήθως απαραίτητη η αφιέρωση περισσότερου χρόνου αλλά και ατόμων για την πραγματοποίηση κάθε καμπάνιας, κάτι το οποίο μπορεί να εξηγήσει γιατί είναι τόσο υψηλό. Επίσης, μια επιχείρηση που βρίσκεται στη θέση του καταναλωτή, προσδοκεί σε μια εμπορική επιλογή που θα της επιφέρει και τη μέγιστη επιστροφή επένδυσης.

Ας το εξηγήσουμε όμως αυτό λίγο παραπάνω.

Προσεγγίζοντας μια B2B

Όταν προσπαθείτε να πουλήσετε σε μια B2B, όπως αναφέραμε και λίγο παραπάνω, καλό είναι να εστιάσετε σε αυτά που μπορεί να προσφέρει το προϊόν σας βάση της λογικής. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε δίνοντας έμφαση στα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας. Περιορίστε την ανάμιξη του παράγοντα συναίσθημα μεταξύ «λίγο» και «καθόλου», μέσα στη διαδικασία πώλησης. Εκείνο που χρειάζεστε είναι να επικεντρωθείτε στον τρόπο με τον οποίο με τον οποίο λειτουργεί η B2B που στοχεύετε, και το πελατειακό κοινό της. «Ποιός είναι ο στόχος της;», «Τι είναι σημαντικό για την εταιρία;»

Εάν σας μείνει κάτι από την ανάγνωση αυτού του άρθρου σχετικά με το B2B μάρκετινγκ, φροντίστε να θυμάστε πως όλα δεν έχουν να κάνουν τόσο με το ίδιο το προϊόν / υπηρεσία,  όσο με τους ανθρώπους οι οποίοι θα χρησιμοποιούν το προϊόν / υπηρεσία.

Η αγορά του B2B «διψά» για μάθηση πληροφορία. Γίνετε αναλυτικοί με τις τεχνικές τις οποίες κατέχετε στο μάρκετινγκ. Το πιο δυνατό μήνυμά σας θα έπρεπε να επικεντρώνεται γύρω από το «πως» το προϊόν ή η υπηρεσία σας έχει τη δυνατότητα να εξοικονομήσει χρόνο, χρήματα και πόρους.

Ποιο είναι το Return of investment (επιστροφή επένδυσης) που μπορεί να προσφέρει μια αγορά από εσάς; Οτιδήποτε έχει να κάνει με το ROI μπορεί αυτομάτως να σημαίνει πράγματα όπως εξοικονόμηση χρόνου και σημαντικών πόρων, τα οποία μπορεί να πρέπει να είναι ξεκάθαρα από την αρχή προκειμένου να φέρουν κόσμο μαζί σας.

Η αγορά B2B στην οποία στοχεύετε, απαιτεί να τεκμηριώσετε πόσο αναγκαίο και οικονομικά συμφέρον είναι το προϊόν σας μέσα από λογικά και πρακτικά επιχειρήματα. Αυτό δεν σημαίνει, όμως απαραίτητα, πως δεν μπορεί να υπάρχει καθόλου συναίσθημα πίσω από μια αγορά που να αφορά το B2B. Μην ξεχνάτε ότι πίσω από μια εταιρία και τις αποφάσεις της κρύβονται αληθινοί άνθρωποι, οπότε σαφώς και το συναίσθημα παίζει το ρόλο του.

Το μόνο πρόβλημα με το συναίσθημα στο B2B είναι πως συνήθως έχετε να κάνετε με τα συναισθήματα περισσότερων του ενός ανθρώπων, οι οποίοι βρίσκονται μεταξύ εσάς και της έγκρισης αγοράς του προϊόντος σας. Βάλτε τις ανάγκες, τις επιθυμίες και τα κίνητρα όλων αυτών των ανθρώπων στο τραπέζι και αντιμετωπίστε τους με λογική, οικονομικά δεδομένα και δυνατά επιχειρήματα.

Προσεγγίζοντας μια B2C

Όταν στοχεύετε σε έναν καταναλωτή, είναι καλύτερα να εστιάσετε στα οφέλη που μπορεί να προσφέρει ένα προϊόν. Η απόφαση ενός καταναλωτή μπορεί να βασιστεί αρκετά εύκολα στο συναίσθημα. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στο B2B, οι καταναλωτές απαιτούν μια ποικιλία διαφορετικών δικτύων διανομής μέσα από τα οποία θα μπορέσουν να προμηθευτούν ένα προϊόν με μεγαλύτερη ευκολία.

Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής είναι λιγότερο πιθανό να ενδιαφερθεί για έναν προϊόν που θα διαθέτει μια αρκετά μεγάλη περιγραφή. Θα το προτιμούσαν αν μπορούσατε να μπείτε κατευθείαν στο θέμα. Οι καταναλωτές δεν θέλουν να σκεφτούν για να «ανακαλύψουν» τα πλεονεκτήματα που μπορεί να τους προσφέρει το προϊόν σας, αντιθέτως προτιμούν να τους τα δείξετε εσείς με ξεκάθαρο τρόπο.

Συνεπώς, το μήνυμα θα πρέπει να είναι απλό και ευκόλως κατανοητό. Επίσης, κρατήστε στο μυαλό σας ότι η αγοραστική διαδικασία για έναν καταναλωτή μπορεί να είναι αρκετά μικρότερη σε χρόνο σε σχέση με το B2B. Ένας καταναλωτής μπορεί να αγοράσει ένα προϊόν μεταξύ λίγων λεπτών και λίγων ημερών.

Η πιο αποδοτική στρατηγική σας σε αυτή την αγορά θα έπρεπε να εστιάζει στα αποτελέσματα και τα πλεονεκτήματα που θα μπορούσε να επιφέρει η αγορά του προϊόντος σας. Θυμηθείτε πως στο B2C παίζει σπουδαίο ρόλο ο παράγοντας συναίσθημα, και εστιάστε περισσότερο στο πρόβλημα το οποίο μπορούν να λύσουν τα προϊόντα σας για τον κάθε πελάτη.

Παράδειγμα B2B vs B2C

Ας πάρουμε για παράδειγμα την πώληση μιας λοσιόν. Η συγκεκριμένη λοσιόν αφορά την ενυδάτωση και την ανακούφιση του δέρματος από φαγούρα.

Εάν προωθούσατε το συγκεκριμένο προϊόν σε μια B2B, θα επικεντρωνόταν περισσότερο στην επίδειξη ενός πελάτη που ενυδατώνει το δέρμα του χρησιμοποιώντας τη λοσιόν. Ωστόσο, μια B2C θα έδειχνε περισσότερο ενδιαφέρον στο αποτέλεσμα από τη χρήση του προϊόντος το οποίο στην προκειμένη περίπτωση είναι η ανακούφιση του δέρματος από τη φαγούρα.

Συνεπώς, προκειμένου να είσαστε όσο το δυνατόν αποτελεσματικότεροι στο μάρκετινγκ, είναι απαραίτητη η κατανόηση των αναγκών της κάθε αγοράς.

Πηγή: www.commerce.gr

Previous B2C marketing: Η αξία του content, social marketing και SEO
Next Τα πλεονεκτήματα της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης σε λιγότερο από 3 λεπτά! (Βίντεο)

You might also like

B2B

Το AI θα αντικαταστήσει το ERP;

Οι προγραμματιστές συνήθιζαν να γράφουν εφαρμογές σε κώδικα IBM, όπως τον προγραμματισμό επιχειρησιακών πόρων ERP ( Enterprise resource planning ), την εφοδιαστική αλυσίδα και συστήματα διαχείρισης λιανικής χρησιμοποιώντας RPG,Java και COBOL.

Ενημέρωση

B2C marketing: Η αξία του content, social marketing και SEO

To Business 2 Customer αναφέρεται σε όλες τις τακτικές και καλύτερες πρακτικές, που χρησιμοποιούνται για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε πελάτες. Υπάρχουν αρκετές διαφορές ανάμεσα στο B2C και το B2B

e-Shops

Τα 13 καλύτερα CRM ανοιχτού κώδικα που διατίθενται δωρεάν

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει πουθενά εργασία που να προσφέρεται δωρεάν σε αυτό τον κόσμο, ακριβώς όπως δεν υπάρχει πουθενά και δωρεάν φαγητό. Ωστόσο, δεν φαίνεται να ισχύει το

B2C

Πως να αυξήσετε τις πωλήσεις και τα έσοδα για πωλήσεις μέσων με CRM

Τα διαφημιστικά μέσα σήμερα είναι αισθητά διαφοροποιημένα  από την αγορά ακόμη και πριν από μια δεκαετία. Καθοδηγούμενοι από τη προσέγγιση των μέσων ενημέρωσης, την επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου λιανικής, και

B2B

Ηλεκτρονική Τιμολόγηση με ψηφιακή υπογραφή χωρίς την ανάγκη χρήσης φορολογικών μηχανισμών [Μέρος 2ο]

Κατάργηση της θεώρησης και της υποχρέωσης σήμανσης των τιμολογίων & Κατάργηση του Δελτίου αποστολής με την σημερινή μορφή Βάσει του άρθρου 51 (σελ. 42) του νόμου ν.4223/2013 [Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας

Ενημέρωση

Πως θα μεταβείτε από το Excel στην Ηλεκτρονική Τιμολόγηση εύκολα και γρήγορα

Αξίζει τον κόπο; Το excel αποτελεί ένα αξιοπρεπές εργαλείο το οποίο είναι σε θέση να βοηθήσει σε απλές λογιστικές εργασίες της μικρής σας επιχείρησης, όπως η δημιουργία τιμολογίων η καταγραφή

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply