Ενσωμάτωση eCommerce και ERP: Γιατί θα έπρεπε να το κάνετε και πως

Ενσωμάτωση eCommerce και ERP: Γιατί θα έπρεπε να το κάνετε και πως

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των παγκόσμιων στατιστικών του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2014, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασαν το ύψος των 304 δις δολαρίων. Είναι η 5η συνεχόμενη χρονιά που οι διαδικτυακές πωλήσεις παρουσιάζουν αύξηση κοντά ή και παραπάνω από 15 ποσοστιαίες μονάδες.

Είσαστε αλήθεια έτοιμοι να διαχειριστείτε μια τέτοιου επιπέδου ζήτηση;

Το πιο πιθανό είναι να μην είσαστε, ειδικά εάν δεν έχετε ενσωματώσει ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικού εμπορίου στο σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) της επιχείρησής σας. Παρακάτω, θα μιλήσουμε για τους λόγους για τους οποίους οι επιχειρήσεις δεν θα έπρεπε να υποτιμούν την ενσωμάτωση ηλεκτρονικού εμπορίου και ERP ( Enterprise resource planning ), κάτι το οποίο είναι σε θέση να οδηγήσει στην αύξηση των πωλήσεων.

Γιατί πρέπει να ενσωματώσετε eCommerce και ERP;

Η ανάγκη για ενσωμάτωση μεταξύ του eCommerce και του ERP ( Enterprise resource planning ) μιας επιχείρησης, επισκιάζεται συνήθως από το υψηλό κόστος ή από την αποδιοργάνωση που προκαλεί η αλλαγή των υπαρχόντων συστημάτων. Ωστόσο, η αλήθεια είναι πως το υψηλό κόστος μιας τέτοιας αλλαγής, δεν είναι τίποτα μπροστά στον θετικό αντίκτυπο που θα έχει η ενσωμάτωση των δύο συστημάτων, τόσο στις διαδικασίες της ίδιας της επιχείρησης όσο και στην διαμόρφωση μια καλύτερης εμπειρίας για τους πελάτες.

Με τον όρο eCommerce σε αυτό το άρθρο, αναφερόμαστε σε οποιοδήποτε σύνδεσμο επιτρέπει την πώληση προιόντων ή υπηρεσιών online, είτε αυτό είναι μια ιστοσελίδα είτε αυτό είναι ένα πρόγραμμα. Με τον όρο ERP ( Enterprise resource planning ), αναφερόμαστε σε ένα σύστημα ενδοεπιχειρησιακού πλάνου το οποίο βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειριστούν επιχειρησιακά δεδομένα και το backoffice.

Η ενσωμάτωση μιας λύσης ηλεκτρονικού εμπορίου με το σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) της επιχείρησής σας, μπορεί να επιτρέψει την αποτελεσματικότερη λειτουργία της. Τα κύρια είδη των επιχειρησιακών σας δεδομένων, όπως οι παραγγελίες, το απόθεμα, τα προϊόντα, οι πελάτες και οι αποστολές, θα είναι πλέον αλληλένδετα και θα έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Μερικοί συνδυασμοί ενσωμάτωσης eCommerce – ERP ( Enterprise resource planning ), έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν αυτόματα δεδομένα όπως τα παραπάνω μεταξύ των δύο συστημάτων, με αποτέλεσμα να μην είναι απαραίτητη η χειροκίνητη μεταφορά τους. Παρόλο που ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα μπορούσε να λειτουργήσει και ανεξάρτητα με την ύπαρξη ή μη ενός συστήματος ERP ( Enterprise resource planning ), πόσες από τις εργασίες που κάνετε αυτή τη στιγμή στην επιχείρησή σας θα ευχόσασταν να μπορούσατε να ξεφορτωθείτε;

Εργασίες που απαιτούν τη χειροκίνητη εισαγωγή δεδομένων όπως το πέρασμα των παραγγελιών στο ERP ( Enterprise resource planning ) ή ο συγχρονισμός των πληροφοριών των προϊόντων στο Excel, σίγουρα αποτελούν πραγματικό πονοκέφαλο για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Πέρα από την πρακτική δυσκολία που παρουσιάζει η χειροκίνητη εισαγωγή δεδομένων, όταν διαδικασίες σαν αυτή δεν γίνονται με αυτοματοποιημένο τρόπο, είναι πιο πιθανό να προκληθούν λάθη και σφάλματα.

Ένα λάθος σε έναν ταχυδρομικό κώδικα, λανθασμένα επίπεδα αποθέματος σε κάποιο προϊόν και μια ελλειπής περιγραφή σε κάποιο από τα προϊόντα είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που θα μπορούσαν να εμφανιστούν. Κάθε ένα από τα παραπάνω εκθέτει σε κύνδινο το κύρος και και την πελατειακή εμπειρία που μπορέι να προσφέρει η επιχείρησής σας.

Εάν επιδιώκετε την επιτυχία και την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο, τότε επιβάλλεται η eCommerce στρατηγική σας να εμπεριέχει και την ενσωμάτωση με το σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) που χρησιμοποιείται ή θα χρησιμοποιήσετε εάν δεν υπάρχει ήδη συμβατότητα.

Η συνεργασία eCommerce και ERP ( Enterprise resource planning ) επιτρέπει την εύκολη καταγραφή νέων παραγγελιών και την εκπλήρωσή τους ανεξαρτήτως από την πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για την πώληση. Τόσο τα προϊόντα όσο και οι τιμές μπορούν να διαχειριστούν από το ίδιο μέρος, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη ακρίβεια και συνέπεια σε μια επιχείρηση.

Η επιλογή για ενσωμάτωση μεταξύ του eCommerce και του ERP ( Enterprise resource planning ), μπορεί να χαρίσει μια πληθώρα πλεονεκτημάτων στην επιχείρησή σας μερικά εκ των οποίων αναφέρονται παρακάτω:

  1. Εξοικονόμηση χρόνου και αύξηση της ακρίβειας μέσα από την μειωμένη ανάγκη για εισαγωγή δεδομένων με χειροκίνητο τρόπο
  2. Αυτόματος συγχρονισμός του αποθέματος, καταγραφή ειδοποιήσεων και απόδοση των επιπέδων του αποθέματος με ακρίβεια στους πελάτες, χωρίς να είναι απαραίτητη η ανάγκη για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.
  3. Αυτόματη ειδοποίηση των πελατών κατά την αποστολή της παραγγελίας τους και δυνατότητα για παρακολούθηση της πορείας της
  4. Απλοποίηση του τρόπου διαχείρισης των προϊόντων και των τιμών τους
  5. Μεγαλύτερη ευελιξία με την δυνατότητα συμμετοχής σε επιπλέον κανάλια ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε online είτε offline, χωρίς να χάνεται η διαχειριστική αποτελεσματικότητα
  6. Πλήρης και αυτόματη συμμόρφωση με το φορολογικό σύστημα κάθε χώρας
  7. Διαχείριση της αυξημένης ζήτησης με τη δυνατότητα προσθήκης επιπρόσθετων πόρων

Διαλέγοντας ένα συνδυασμό eCommerce και ERP

Η κατανόηση των πλεονεκτημάτων που εμφανίζονται αφότου επιτευχθεί η ενσωμάτωση του eCommerce και του ERP ( Enterprise resource planning ), μπορεί να είναι αρκετά εύκολη. Δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο όμως και για την προσπάθεια που απαιτείται για να συμβεί αυτό. Ο βαθμός δυσκολίας που συνοδεύει ένα τέτοιο εγχείρημα είναι πολύ πιθανό να είχε αποθαρρύνει την προσπάθειά σας για ενσωμάτωση και στο παρελθόν.

Σήμερα, τα νέα είναι σαφώς καλύτερα. Με τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές αναβαθμίσεις, έχετε πλέον μια πληθώρα επιλογών μεταξύ των οποίων μπορείτε να διαλέξετε: point to point, πολλαπλών καναλιών διαχειριστική πλατφόρμα, ή μια λύση προσαρμοσμένη στα μέτρα σας. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι απλά να διαλέξετε την καλύτερη λύση για τις ανάγκες της δικής σας επιχείρησης.

Point to Point

Αυτή είναι μια αρκετά κοινή και προσιτή λύση για μικρότερες επιχειρήσεις. Σε αυτό τον τύπο ενσωμάτωσης eCommerce – ERP ( Enterprise resource planning ), το κανάλι ηλεκτρονικού εμπορίου σας απευθύνεται στο σύστημα ERP ( Enterprise resource planning ) προκειμένου να συγχρονίσει τα δεδομένα των πωλήσεων. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια ενδιάμεση πλατφόρμα από την οποία μπορούν διαχειριστούν τα δύο συστήματα, το οποίο σημαίνει πως θα πρέπει να επιλέξετε ένα από τα δύο συστήματα (eCommerce ή ERP) για τη διαχείριση των δεδομένων.

Μια τέτοια λύση ενσωμάτωσης θα μπορούσε να είναι επαρκής για μια μικρή επιχείρηση που δεν παρουσιάζει ή αναμένει μεγάλη αύξηση των πωλήσεων, ωστόσο μπορεί να αποβεί ιδιαίτερα περιοριστική για αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις.

Διαλέγοντας ένα τέτοιο τύπο ενσωμάτωσης, οι τελευταίες θα πρέπει να ξεχάσουν την ευελιξία που προσφέρει η δυνατότητα προσθήκης περισσότερων καναλιών καθώς εκείνες αναπτύσσονται. Σε μια λύση ενσωμάτωσης eCommerce – ERP τύπου Point to Point, θα πρέπει να επαναπροσδιορίζονται όλοι οι connectors μεταξύ των δύο συστημάτων, κάθε φορά που προστίθεται ένα καινούριο κανάλι. Στο τέλος της ημέρας, καταλήγετε με μια πρόχειρη λύση που συνήθως εξαντλεί πολύτιμους πόρους της επιχείρησης.

Προσαρμοσμένη λύση eCommerce – ERP

Αν νιώθετε πως προτιμάτε να έχετε περισσότερο έλεγχο πάνω στην λύση την οποία θα επιλέξετε, υπάρχει πάντα η δυνατότητα να κατασκευάσετε το δικό σας προσαρμοσμένο συνδυασμό eCommerce και ERP ( Enterprise resource planning ). Για να το πετύχετε αυτό, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν τα API που χρησιμοποιούν τα συστήματα της επιλογής σας και να σκεφτείτε τον τρόπο με τον οποίο όλα τα δεδομένα θα πρέπει κυλούν μεταξύ των δύο συστημάτων.

Συνεπώς, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ανεβάσει το κόστος και να αποβεί ιδιαίτερα πολύπλοκο. Μια προσαρμοσμένη λύση αποτελεί συνήθως την καλύτερη προσέγγιση για οργανισμούς που διαθέτουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις και πόρους για να υποστηρίξουν την υλοποίησή τους. Ωστόσο, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν είναι ουσιαστικά τόσο ξεχωριστές ώστε να χρειάζονται πραγματικά την κατασκευή μιας πρωτότυπης προσαρμοσμένης λύσης eCommerce – ERP.

Διαχειριστική πλατφόρμα πολλαπλών καναλιών

Κατά την άποψή μας, ο καλύτερος τρόπος για να ενσωματώσετε eCommerce και ERP είναι να χρησιμοποιήσετε μια διαχειριστική πλατφόρμα πολλαπλών καναλιών. Αυτή η μορφή τεχνολογίας είναι συνήθως βασισμένη στο cloud και παρέχει μια πλατφόρμα η οποία βρίσκεται σε έναν ενδιάμεσο λειτουργικό κόμβο μεταξύ του ERP ( Enterprise resource planning ) και του eCommerce. Με αυτό τον τρόπο, οι κύριοι τύποι δεδομένων της επιχείρησής σας δύναται να συγχρονιστούν μεταξύ των δύο συστημάτων.

Ιδανικά, η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί προεγκατεστημένους connectors για τα δύο συστήματα. Οι τελευταίοι είναι και οι κύριοι υπεύθυνοι που θα κάνουν την ενσωμάτωση και διαμόρφωση του eCommerce – ERP εύκολη και ευέλικτη. Με την βοήθεια των connectors, μπορείτε απλά να προσθέσετε ή να ξεφορτωθείτε κανάλια όποτε εσείς το χρειάζεστε.

Μια διαχειριστική πλατφόρμα πολλαπλών καναλιών, είναι συνήθως μια λύση υψηλότερου κόστους συγκρινόμενη με τις υπόλοιπες επιλογές. Ακόμα κι έτσι όμως είναι ακόμα προσιτή. Ωστόσο, κρατήστε στο μυαλό σας ότι υπάρχουν προμηθευτές που θα σας χρεώσουν περισσότερο όταν η επιχείρησή σας αρχίσει να πουλάει περισσότερο.

 

Πηγή: www.commerce.gr

Previous Ηλεκτρονική Τιμολόγηση με ψηφιακή υπογραφή χωρίς την ανάγκη χρήσης φορολογικών μηχανισμών [Μέρος 2ο]
Next 3 συχνές ανησυχίες που σχετίζονται με το SaaS ERP και γιατί δεν αποτελούν πραγματικό πρόβλημα

You might also like

B2C

Τα πλεονεκτήματα της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης σε λιγότερο από 3 λεπτά! (Βίντεο)

Γνωρίζατε πόσο περισσότερο εύκολη και γρήγορη μπορεί να γίνει η τιμολόγηση εάν αυτή εφαρμόζεται με ηλεκτρονικό τρόπο; Παρακάτω σας έχουμε παραθέσει ένα μικρό και διαδραστικό βίντεο το οποίο θα σας εξηγήσει

B2B

15 tips στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει κάθε B2B στα Social Media

To budget που αφιερώνει κάθε B2B σήμερα για τον τομέα των social media, φαίνεται να αυξάνει ολοένα και περισσότερο.  Ωστόσο, έρευνα του 2016 από το CMO αποκαλύπτει πως το 40%

B2B

Γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί το μέλλον για τις επιχειρήσεις; [Μέρος 1ο]

Με την ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών να παραμένει μια «καυτή» θεματική ενότητα για μοντέρνες επιχειρήσεις που κοιτούν το μέλλον με προοπτική, σύγχρονες επιχειρησιακές τεχνολογίες όπως είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e

B2B

Από τα υπολογιστικά φύλλα του EXCEL στο ERP

Σας αντιπροσωπεύει? Χρησιμοποιείτε υπολογιστικά φύλλα Excel για να παρακολουθείτε τα πάντα,από προσφορές μέχρι υλικά Έχετε πολλαπλά υπολογιστικά φύλλα γεμάτα με φόρμες, πίνακες και μοντέλα τιμολόγησης Διαγράψατε καταλάθος τα φύλλα του

B2B

Η χρήση του σωστού CRM είναι τα πάντα!

Ως κτηματομεσίτης, αντιμετωπίζετε μία ποικιλία CRM (Customer Relationship Management) για να επιλέξετε. Εάν το μέλλον της επιχείρησής σας εξαρτάται από τις αποφάσεις που κάνετε σήμερα, τότε είναι σημαντικό να επιλέξετε ένα

B2B

3 συχνές ανησυχίες που σχετίζονται με το SaaS ERP και γιατί δεν αποτελούν πραγματικό πρόβλημα

Ίσως μόλις ανακαλύψατε το SaaS ERP ( Enterprise resource planning ) και μαζί όλους τους κινδύνους και τα οφέλη που μπορεί να συνοδεύουν ένα σύστημα βασισμένο στο cloud. Ίσως, πάλι, να έχετε

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply