Γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί το μέλλον για τις επιχειρήσεις; [Μέρος 1ο]

Γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί το μέλλον για τις επιχειρήσεις; [Μέρος 1ο]

Με την ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών να παραμένει μια «καυτή» θεματική ενότητα για μοντέρνες επιχειρήσεις που κοιτούν το μέλλον με προοπτική, σύγχρονες επιχειρησιακές τεχνολογίες όπως είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) φαίνεται να έχουν ήδη αρχίσει να εισχωρούν στη καθημερινή ρουτίνα ολοένα και περισσότερων επιχειρήσεων.

Τι είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing);

Σε γενικές γραμμές, η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) αφορά την αποστολή (ή και λήψη) τιμολογίων που βρίσκονται σε ηλεκτρονική μορφή, εν αντιθέσει με τα κλασικά τιμολόγια που βρίσκονται σε έντυπη μορφή. Παρόλο που ο όρος «Ηλεκτρονικό», φαίνεται να είναι αρκετός για να εξηγήσει από μόνος του την φύση του του τιμολογίου, αξίζει να αναφέρουμε πως συχνά προκαλείται αρκετή σύγχυση γύρω από το τι ακριβώς μετράει ως ένα Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο. Συνεπώς, παρουσιάζεται επιτακτική η ανάγκη για τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, να περιέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που ορίζει το Ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να είναι αποδεκτά από τις φορολογικές αρχές.

Στην ουσία, η εξέταση ενός ηλεκτρονικού τιμολογίου ως προς τη φορολογική του συμμόρφωση, είναι και ένα βασικό τεστ για την κατοχύρωσή του ως νόμιμου τιμολογίου. Η σύγχυση προκαλείται στην ουσία λόγω των μορφών κατά των οποίων έχει τη δυνατότητα να εκδοθεί ένα ηλεκτρονικό τιμολόγιο, οι οποίες είναι δύο με την μία να είναι δομημένη (XML) και την άλλη αδόμητη (PDF). Μερικοί υποστηρίζουν πως μόνο ηλεκτρονικά τιμολόγια που διαθέτουν δομημένη μορφοποίηση θα έπρεπε να χαρακτηρίζονται ως «αυθεντικά» τιμολόγια. Ωστόσο, οι σημαντικότερες επιπτώσεις της διάκρισης αυτής αφορούν κυρίως την εσωτερική αποτελεσματικότητα της διαδικασίας, όπως για παράδειγμα την δυνατότητα αυτοματοποίησης της διαδικασίας έκδοσης τιμολογίου και τα δεδομένα διαχείρισης της ποιότητας. Στα δύο τελευταία πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποτελούν και τις περιοχές όπου ο κλάδος της ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) μπορεί να δείξει και πλήρη προοπτική του.

Γιατί να υιοθετήσετε την ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing); Τι μπορεί να σας προσφέρει;

Προτού αρχίσετε να αναρωτιέστε γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) φαίνεται να έχει τόσα πολλά πλεονεκτήματα εν συγκρίσει με την χρήση των παραδοσιακών χάρτινων τιμολογίων, είναι καλό να πάρετε πρώτα μια ιδέα για το πόσο συχνή είναι η χρήση τους αυτές τις μέρες. Με το γενικό ποσοστό υιοθέτησης να κυμαίνεται μεταξύ του 15 και 40% σε επιχειρήσεις ευρωπαϊκών χωρών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η χρήση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου παρουσιάζει αρκετή διαφοροποίηση ανάλογα με το μέγεθος μιας επιχείρησης ή ακόμα και το αντικείμενό της. Τυπικά, σχεδόν όλοι οι μεγάλοι οργανισμοί διαθέτουν κάποιας μορφής υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγηση (e invoicing) στο δυναμικό τους.

Ωστόσο η διαφορά έγκειται στην αναλογία μεταξύ των παραδοσιακών χάρτινων τιμολογίων και των ηλεκτρονικών που χρησιμοποιούνται μέσα σε κάθε επιχείρηση. Είναι μια καλή ευκαιρία σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως, για διάφορους λόγους, η μετάβαση από την «παραδοσιακή» τιμολόγηση στην ηλεκτρονική είναι αδύνατο να συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Στην ουσία μια επιχείρηση χρησιμοποιεί σταδιακά όλο και περισσότερο την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παράλληλα με τα κλασικά χάρτινα, έως ότου σε βάθος χρόνου αποκόψει τελείως τα τελευταία. Ακόμα κι έτσι, στην πράξη η μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) αποτελεί μια δύσκολη διαδικασία που εξαρτάται κυρίως από το μέγεθος της επιχείρησης και την ποικιλομορφία του δικτύου των εξωτερικών συνεργατών της.

Σύνοψη

Με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις να ψάχνουν συνήθως τρόπους για να επεκτείνουν και να βελτιστοποιήσουν τις λύσεις που έχουν ήδη ενσωματώσει στη λειτουργία τους, άλλοι μικρομεσαίοι οργανισμοί ακόμη σκέφτονται εάν θα έπρεπε να ξεκινήσουν το ταξίδι για ένα πλήρως ηλεκτρονικό μέλλον. Για όλες εκείνες τις επιχειρήσεις που ακόμα το σκέφτονται, μικρές ή μεγάλες, η σωστή ερώτηση που θα πρέπει να κάνουν στον εαυτό τους δεν είναι τόσο το «αν θα έπρεπε να το κάνουν», όσο το «πότε πρέπει να το κάνουν».

Previous Η διασφάλιση των ηλεκτρονικών τιμολογίων με τον Φορολογικό μηχανισμό (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ)
Next Η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η συμβολή της στην φοροδιαφυγή

You might also like

Ενημέρωση

Πως θα φτιάξετε ένα τιμολόγιο βήμα-βήμα στο Excel

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing), αποτελεί μια επιχειρησιακή τεχνολογία με τεράστια προοπτική για κάθε επιχείρηση και οργανισμό, και καθώς προχωράμε σε ένα μέλλον ψηφιακής οικονομίας που θα λειτουργεί σε πραγματικό

Ενημέρωση

Ν.Δ.: Να καθιερωθούν υποχρεωτικά το πλαστικό χρήμα και η ηλεκτρονική τιμολόγηση

Ολοκληρωμένη πρόταση για την εφαρμογή και διείσδυση του πλαστικού χρήματος και της ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) στις οικονομικές δραστηριότητες και συναλλαγές παρουσίασε η Νέα Δημοκρατία. Με το πλαστικό χρήμα και την

Ελεύθεροι Επαγγελματίες

Πως θα εξάγετε τις επαφές από το Gmail Account σας

Γνωρίζατε ότι μπορείτε να κάνετε export όλες τις επαφές σας από το Gmail εύκολα και γρήγορα; Στην πραγματικότητα μπορείτε να εξάγετε ολόκληρο το adress book σας σε ένα αρχείο μορφής

B2B

Η διασφάλιση των ηλεκτρονικών τιμολογίων με τον Φορολογικό μηχανισμό (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ)

Στον ενδιάμεσο χρόνο με αρχή το 2002, ενεργοποιήθηκε στην Ελλάδα ως προς μέσο θεώρησης των στοιχείων ο φορολογικός μηχανισμός. Η κατάργηση της θεώρησης των βιβλίων ήρθε τμηματικά και η πλήρης

B2B

H συνταγή για μια επιτυχημένη B2B στρατηγική στα Social Media

Εάν σας ζητούσαν να σκεφτείτε μερικά  brands τα οποία θεωρείτε πως έχουν διαγράψει μια εξαιρετική πορεία στα social media, είμαστε σίγουροι πως οι πρώτες 5 με 10 εταιρίες που θα σας

B2B

CRM και Marketing Automation – Ένας ισχυρός συνδυασμός

Μπισκότα και γάλα. Lennon και McCartney. Jordan και Pippen. Τα μεγαλύτερα δίδυμα αποτελούνται πάντα από το yin και το yang, δύο διαφορετικά αλλά μισά που συμπληρώνουν το ένα το άλλο,

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply