Γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί το μέλλον για τις επιχειρήσεις; [Μέρος 1ο]

Γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί το μέλλον για τις επιχειρήσεις; [Μέρος 1ο]

Με την ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών να παραμένει μια «καυτή» θεματική ενότητα για μοντέρνες επιχειρήσεις που κοιτούν το μέλλον με προοπτική, σύγχρονες επιχειρησιακές τεχνολογίες όπως είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) φαίνεται να έχουν ήδη αρχίσει να εισχωρούν στη καθημερινή ρουτίνα ολοένα και περισσότερων επιχειρήσεων.

Τι είναι η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing);

Σε γενικές γραμμές, η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) αφορά την αποστολή (ή και λήψη) τιμολογίων που βρίσκονται σε ηλεκτρονική μορφή, εν αντιθέσει με τα κλασικά τιμολόγια που βρίσκονται σε έντυπη μορφή. Παρόλο που ο όρος «Ηλεκτρονικό», φαίνεται να είναι αρκετός για να εξηγήσει από μόνος του την φύση του του τιμολογίου, αξίζει να αναφέρουμε πως συχνά προκαλείται αρκετή σύγχυση γύρω από το τι ακριβώς μετράει ως ένα Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο. Συνεπώς, παρουσιάζεται επιτακτική η ανάγκη για τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, να περιέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που ορίζει το Ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να είναι αποδεκτά από τις φορολογικές αρχές.

Στην ουσία, η εξέταση ενός ηλεκτρονικού τιμολογίου ως προς τη φορολογική του συμμόρφωση, είναι και ένα βασικό τεστ για την κατοχύρωσή του ως νόμιμου τιμολογίου. Η σύγχυση προκαλείται στην ουσία λόγω των μορφών κατά των οποίων έχει τη δυνατότητα να εκδοθεί ένα ηλεκτρονικό τιμολόγιο, οι οποίες είναι δύο με την μία να είναι δομημένη (XML) και την άλλη αδόμητη (PDF). Μερικοί υποστηρίζουν πως μόνο ηλεκτρονικά τιμολόγια που διαθέτουν δομημένη μορφοποίηση θα έπρεπε να χαρακτηρίζονται ως «αυθεντικά» τιμολόγια. Ωστόσο, οι σημαντικότερες επιπτώσεις της διάκρισης αυτής αφορούν κυρίως την εσωτερική αποτελεσματικότητα της διαδικασίας, όπως για παράδειγμα την δυνατότητα αυτοματοποίησης της διαδικασίας έκδοσης τιμολογίου και τα δεδομένα διαχείρισης της ποιότητας. Στα δύο τελευταία πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποτελούν και τις περιοχές όπου ο κλάδος της ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) μπορεί να δείξει και πλήρη προοπτική του.

Γιατί να υιοθετήσετε την ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing); Τι μπορεί να σας προσφέρει;

Προτού αρχίσετε να αναρωτιέστε γιατί η ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) φαίνεται να έχει τόσα πολλά πλεονεκτήματα εν συγκρίσει με την χρήση των παραδοσιακών χάρτινων τιμολογίων, είναι καλό να πάρετε πρώτα μια ιδέα για το πόσο συχνή είναι η χρήση τους αυτές τις μέρες. Με το γενικό ποσοστό υιοθέτησης να κυμαίνεται μεταξύ του 15 και 40% σε επιχειρήσεις ευρωπαϊκών χωρών όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η χρήση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου παρουσιάζει αρκετή διαφοροποίηση ανάλογα με το μέγεθος μιας επιχείρησης ή ακόμα και το αντικείμενό της. Τυπικά, σχεδόν όλοι οι μεγάλοι οργανισμοί διαθέτουν κάποιας μορφής υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγηση (e invoicing) στο δυναμικό τους.

Ωστόσο η διαφορά έγκειται στην αναλογία μεταξύ των παραδοσιακών χάρτινων τιμολογίων και των ηλεκτρονικών που χρησιμοποιούνται μέσα σε κάθε επιχείρηση. Είναι μια καλή ευκαιρία σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως, για διάφορους λόγους, η μετάβαση από την «παραδοσιακή» τιμολόγηση στην ηλεκτρονική είναι αδύνατο να συμβεί από τη μια στιγμή στην άλλη. Στην ουσία μια επιχείρηση χρησιμοποιεί σταδιακά όλο και περισσότερο την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παράλληλα με τα κλασικά χάρτινα, έως ότου σε βάθος χρόνου αποκόψει τελείως τα τελευταία. Ακόμα κι έτσι, στην πράξη η μετάβαση στην ηλεκτρονική τιμολόγηση (e invoicing) αποτελεί μια δύσκολη διαδικασία που εξαρτάται κυρίως από το μέγεθος της επιχείρησης και την ποικιλομορφία του δικτύου των εξωτερικών συνεργατών της.

Σύνοψη

Με τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις να ψάχνουν συνήθως τρόπους για να επεκτείνουν και να βελτιστοποιήσουν τις λύσεις που έχουν ήδη ενσωματώσει στη λειτουργία τους, άλλοι μικρομεσαίοι οργανισμοί ακόμη σκέφτονται εάν θα έπρεπε να ξεκινήσουν το ταξίδι για ένα πλήρως ηλεκτρονικό μέλλον. Για όλες εκείνες τις επιχειρήσεις που ακόμα το σκέφτονται, μικρές ή μεγάλες, η σωστή ερώτηση που θα πρέπει να κάνουν στον εαυτό τους δεν είναι τόσο το «αν θα έπρεπε να το κάνουν», όσο το «πότε πρέπει να το κάνουν».

Previous Η διασφάλιση των ηλεκτρονικών τιμολογίων με τον Φορολογικό μηχανισμό (Ε.Α.Φ.Δ.Σ.Σ)
Next Η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η συμβολή της στην φοροδιαφυγή

You might also like

Ενημέρωση

Πως θα αναπτύξετε την λίστα με τα email της επιχείρησής σας

Τώρα που σας έχουμε πείσει να φτιάξετε ένα Email List για την επιχείρησή σας, αποδεικνύοντας την αξία και τη σημαντικότητά του, ήρθε η ώρα να σας δείξουμε και το πως θα

B2B

Το AI θα αντικαταστήσει το ERP;

Οι προγραμματιστές συνήθιζαν να γράφουν εφαρμογές σε κώδικα IBM, όπως τον προγραμματισμό επιχειρησιακών πόρων ERP ( Enterprise resource planning ), την εφοδιαστική αλυσίδα και συστήματα διαχείρισης λιανικής χρησιμοποιώντας RPG,Java και COBOL.

Ελεύθεροι Επαγγελματίες

Πως θα εξάγετε τις επαφές από το Gmail Account σας

Γνωρίζατε ότι μπορείτε να κάνετε export όλες τις επαφές σας από το Gmail εύκολα και γρήγορα; Στην πραγματικότητα μπορείτε να εξάγετε ολόκληρο το adress book σας σε ένα αρχείο μορφής

B2B

Πως θα χρησιμοποιήσετε τα Socia Media για να αυξήσετε το traffic στο B2B

Όταν μιλάμε για το B2B, τα social media δεν είναι ακριβώς το δυνατό του σημείο, και στη σημερινή εποχή που η ζωή των περισσότερων ανθρώπων κατακλύζεται από τα social media,

B2C

Κατανοώντας τις διαφoρές μεταξύ μιας προσέγγισης στο B2B και στο B2C

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο μάρκετινγκ προς μια επιχείρηση και στο μάρκετινγκ προς έναν πελάτη. Παρόλο που και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για την πώληση

CRM

4 τρόποι με τους οποίους χρησιμοποιείτε λάθος τα δεδομένα του CRM

Ένα σύστημα CRM (Customer Relations Management) που έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί με κατάλληλο και σωστό τρόπο, έχει και την ικανότητα να μετατρέψει έναν μικροσκοπικό οργανισμό σε έναν πραγματικό ηγέτη

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply